Kurna, dlaczego nie chudnę?

Pisze do mnie Pani przypuszczalna Bulzebuba wiadomość:

Zdrowo się odżywiam, ćwiczę regularnie rano, a Waga stoi w miejscu.

Od razu przypominam, że waga nie jest żadnym wyznacznikiem, w odchudzaniu zrzucamy TŁUSZCZ, a nie wagę… no, ale mniejsza o to. Wróćmy do tematu, od razu co przychodzi mi na myśl to to, że Pani Belzebuba pewnie je za dużo, albo zbyt mało (od niejedzenia się nie chudnie!!)

Każdą naszą transformację – czy z „małego” czy z „dużego” musimy zacząć od uświadomienia sobie, czy jemy tak jak należy?? Tak jak należy, to znaczy taką ilość kalorii,, aby nam wystarczyła do przeżycia. Pisząc „przeżycie” mam na myśli to, co robimy, jaką mamy aktywność. Wiadomo, że jest ona różna – jednego dnia prześpimy 16h, drugiego będziemy ganiać po mieście załatwiając sprawy od rana do wieczora, trzeciego pójdziemy na ostry trening – niemniej jakąś średnią powinniśmy wyciągnąć, i jako osoby chcące – ŻYĆ zdrowo musimy się ustatkować i co najważniejsze żyć regularnie.
Wskaźniki aktywności możemy sobie rozpisać następująco:
– 1,35 – 1,4 – dla osoby o niskiej aktywności fizycznej (0 ćwiczeń)
– 1,55 – lekka aktywność fizyczna
– 1,7 – intensywny trening 3 razy w tygodniu
– 1,8 – intensywny trening 3 razy w tygodniu + aeroby
– 1,85 – 1,95 – bardzo intensywny trening 4 razy w tygodniu + intensywne aeroby
– powyżej 2 – bardzo intensywne ćwiczenia codziennie, ciężka praca fizyczna

Najprościej wyliczyć zapotrzebowanie można ze wzoru:

Waga X 24 X współczynnik aktywności = Zapotrzebowanie kaloryczne.

Dla przykładu osoba o wadze 80kg i trenująca 3x w tygodniu:
80x24x1.7=3264kcal

Oczywiście jest to najprostszy i najłatwiejszy sposób obliczania zapotrzebowania, bardzo niedokładny. Żaden kalkulator, żaden wzór nie zastąpi nam obserwacji samego siebie, niemniej jakiś wyznacznik na początek dla osób które zaczynają – może być.
Ile zatem jeść aby schudnąć? Musimy oczywiście jeść MNIEJ niż potrzebujemy. Główną przyczyną otyłości jest to że jemy WIĘCEJ niż jest nam potrzebne– logiczne, organizm to odkłada, odkłada, odkłada na czarną godzinę – która nie nadchodzi – i robi się z nas KLUSEK. Tak, KLUSEK!! Mówiąc bardziej matematycznie przy redukcji powinniśmy jeść ok 1000kcal mniej. Czyli posługując się przykładem powyżej, jeśli ta osoba chce być na redukcji musi jeść ok 2200kcal, jeśli by chciała przytyć jej zapotrzebowanie będzie sięgało aż 4200kcal – oczywiście powtarzam w przybliżeniu.

Dla mnie przy wzroście 166, wadze 73 kg, wieku 21 i dużej aktywności fizycznej:
aby utrzymać wagę: 2683.93 kcal
aby schudnąć: 1583.93 kcal
aby przytyć: 3783.93 kcal – A KYSZ!

Dla leniwych polecam różnego rodzaju kalkulatory, ze swojej strony mogę polecić:
http://www.herk.pl/programy/zapotrzebowanie-kalorie.php
Nie sugerujcie się dokładnie rozpisanymi „dawkami” węglowodanów, białek i tłuszczy, tylko ogólnym zapotrzebowaniem jakie Wam wyliczy . 😉
Macie mniej więcej napisane ile musicie jeść, żeby redukować tłuszcz.
Do dzieła!!

2013

Reklamy
Otagowane , , , , , , ,

8 thoughts on “Kurna, dlaczego nie chudnę?

  1. Kto jest na tym zdjęciu? 😀

  2. Anna pisze:

    Uwielbiam twoje wpisy <3!!! Sama przy swoim odchudzaniu korzystałam z takiego kalkulatora i na razie powoli idzie 🙂

  3. Kamolka pisze:

    Dobry wpis 🙂 Nie mówiąc już o zdjęciu dna motywacji 😀

    • Dzięki Kamolka, domyślam się że miało być „dnia”, a nie „dna” 😀 chyba że to rzeczywiście dno 😛 hahha

      Zawsze powtarzam, to Ty jesteś moją inspiracją!

  4. Mocarna pisze:

    Przede wszystkim to szacun za efekt 🙂 naprawdę. ja jestem w tym momencie mniej więcej w pomiędzy jedną fotką a drugą 😛 heh do tej pory korzystałam z kalkulatora na stronce sfd http://www.sfd.pl/Obliczanie_zapotrzebowania_czyli_pocz%C4%85tki_uk%C5%82adania_diety.-t856533.html mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć Twoją forme 🙂

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: